A Magyar Országgyűlés döntése alapján 2018 óta, idén negyedik alkalommal ünnepelhetjük meg a Magyar Parasport Napját február 22-én. A Magyar Paralimpiai Bizottság (MPB) és a Fogyatékosok Országos Diák-, Verseny-és Szabadidősport Szövetsége (FODISZ) a parasportok és a parasportolók megünneplésére készülve együttműködésre hívta az ország összes oktatási intézményét LÉLEKMOZGATÓ programjával. A Szegedi Orczy István Általános Iskola minden osztálya csatlakozott ehhez az érzékenyítő programhoz.

Az osztályfőnökök és a testnevelés szaktanárok vezetésével a gyerekek különböző érzékenyítő foglalkozásokon vettek részt. Ehhez sok segítséget, prezentációs anyagot, tanári segédleteket biztosítottak a program szervezői. Bekötött szemmel rajzoltak, szőttek, hangokat kellett felismerniük, kesztyűben gombokat fűztek fel, sérült gyermekekkel kapcsolatos rajzokat egészítettek ki.

A kisebbek Bartos Erika érzékenyítő meséit olvasták el és dolgozták fel kifestők segítségével. Több osztályban a Lecsó című kisfilmet tekintették meg, amely egy kerekesszékbe kényszerült sportoló történetét dolgozta fel rávilágítva a mindennapokban felmerülő problémákra.

A csörgőlabda a látássérültek sportja, melyet csörgőkkel töltött labdával játszanak, a cél a labda begördítése az ellenfél kapujába. A gyerekek bekötött szemmel hallgatták és fülelték a labda útját, sokszor nehéz helyzetben voltak, elismerték, hogy nehéz volt nekik csak a fülükre támaszkodni.

Vakfutás és akadálypálya teljesítése volt a következő feladat, hogy vakon merjünk bízni társunkban, mert az apró veszélyre is fel kell hívnunk a figyelmüket. A párok a táv teljesítése után megbeszélték élményeiket, majd szerepet cseréltek, így megérzik és megtapasztalják, hogy a látássérültek is egy megbízható segítővel átélhetik a mozgás örömét.

Az ülő zsinórlabda nagy sikert aratott a gyerekek körében. A csapatok egy háló felett kellett, hogy átdobják az ellenfél térfelére a labdát. Nagyokat gurultak, vetődtek, jól érezték magukat a játék során.

Kerekesszékkel kellett egy kijelölt akadálypályán szlalomozni, hátrafelé haladni, labdát vezetni, adogatni, keskeny ösvényen keresztülhaladni. A gyerekek érzékenyítése már itt megjelent, mert egymást segítették a közlekedésben.

Úgy gondoljuk, hogy ez egy nagyszerű kezdeményezés, hiszen nagyon fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek átérezzék a fogyatékkal élők helyzetét, és szükség esetén segíteni tudjanak embertársaikon.