Iskolánk immár harmadik alkalommal regisztrált a Digitális Témahét programba. Ezúttal a DoDo projekten dolgoztak a 4. a osztályos gyerekek barátaikkal, a Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény 2. b osztályos kisdiákjaival.
A DoDo (Dorozsma, Domaszék) projekt célja az volt, hogy felkeltsük a gyerekek érdeklődését, figyelmét lakóhelyük, annak hagyományai, értékei iránt. Munkánkba bevontuk a szülőket, kollégáinkat, a helyi közösséget.
A gyerekek megismerték a régi iskola világát. Nyugdíjas tanító néni (Tapodi Endréné) és a korábban iskolánkban tanuló kollégáink (Mészáros Rita, Szénásiné Őrhalmi Nicolette) meséltek sajt élményeikről. A negyedikesek reflektáltak minderre, saját tapasztalataik alapján.
A diákok kabalát rajzoltak, szavaztak barátaik munkáira. Az így kiválasztott figurák “megelevenedtek”, szülői segítséggel valódi kabalává változott DOrczy és Domi. Az alsósok bejárták településeiket, és bemutatták társaiknak. Közben felfedezték a lakóhelyük szépségét, nevezetes helyeit, történelmi emlékeit.
Találkozót szerveztünk Domaszéken. Népi játék megismerése, időkapszula elhelyezése, QR-kód keresés, lufi üzenet küldése, csoportos feladatok színesítették a barátainkkal eltöltött napunkat.
Közös projekttermékek születtek. Az egyik legszebb közülük az a vers-videó, ahol a dorozsmai és domaszéki gyerekek közösen szavalták Szabó Lőrinc: Ima a gyermekekért című versének részleteit a Magyar Költészet Napja megünneplésére.
Múlt, jelen, hagyományok, IKT eszközök harmonikusan kapcsolódtak projektünkben, sok-sok élménnyel, tapasztalattal, tudással, játékkal és barátsággal gazdagítva napjainkat a Digitális Témahéten. (Projektkoordinátorok: Kiss Mónika, Mataisz Zsuzsa, tanítók.)
Dorozsmai és domaszéki gyerekek együtt dolgoztak a DoDo projekten. Fontos számukra a hely, ahol élnek, és annak minden értéke. Így a Magyar Költészet Napja megünneplésére közös versben mutatják meg helyi kincseiket, és azt, hogy együtt, közösen minden sokkal szebbé válik.